Laatste échte stageweek - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu Laatste échte stageweek - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu

Laatste échte stageweek

Door: kimdijst

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 Mei 2012 | Litouwen, Panevėžys

Jawel, deze week was mijn laatste echte stageweek. Dit komt omdat we volgende week overal afscheid gaan nemen & een leuke dag organiseren voor de kinderen van de special school en Kranto.

Maandag en dinsdag waren de laatste dagen bij Pradine, met het mooie weer op dinsdag besloten we om naar buiten te gaan en daar te gaan sporten. We zijn gaan slagballen, toch best moeilijk uitleggen in het Engels aan kinderen die de nog maar net een beetje Engels kunnen spreken. Omdat het onze laatste keer was, hebben we van een klas een cadeautje gekregen. Echt super lief natuurlijk! Chocola in de vorm van Litouwen en een magneet, natuurlijk ook in de vorm van Litouwen. Weer een aandenken om mee naar huis te nemen! Smiddags moest ik met Melissa naar het weeshuis, doordat we nét te laat waren voor de bus, zagen we de bus voor onze neus voorbij rijden. Toen hebben we maar gewacht op de volgende bus, dus iets later dan verwacht kwamen we aan bij het weeshuis. Hier hebben we weer buiten op het basketbalveld gespeeld, best wel leuk! Toen we terug kwamen van het weeshuis, zouden we gelijk door moeten naar Litouwse les. Maar doordat we al wat laat waren en ook niet zoveel zin hadden, hebben we dit een keer overgeslagen. Suzanna en Vivian hadden voor ons de papieren mee genomen, zodat we toch nog een beetje kunnen oefenen op ons Litouws. Savonds zijn we even bij elkaar gekomen om te bespreken wat we precies volgendeweek woensdag gaan doen, de sportdag voor Kranto en de kinderen van de speciale school. We hebben leuke spellen verzonnen en we hebben al een goed beeld gekregen van hoe de dag eruit gaat zien.

Woensdag ben ik smorgens gaan sporten, lekker baantjes zwemmen. Maar na een half uur, werd het toch wel druk in het zwembad met vooral oude mensen. Vlak voordat ik uit het zwembad wilde gaan, merkte ik dat er een soort van aquagymles gedaan zou worden. Dus ik twijfelde niet en sprong tussen de oude tantes om gezellig mee te doen. Oef, dat was toch iets zwaarder dan dat je zou denken. Maar goed, ik kwam om te sporten en dat heb ik daarom ook zeker goed gedaan. Eenmaal weer aangekleed en klaar om te vertrekken, begon het hard te regenen waardoor ik zeker nog een half uur binnen heb zitten wachten. Toen ik door had dat ik toch de bus moest hebben, omdat ik anders nog te laat bij basketbal zou zijn, raapte ik mijn moed bij elkaar en liep (zonder jas of paraplu) naar de bushalte. Naar mijn verbazing, viel het alles mee! Toen ik thuis aan kwam ben ik door gelopen naar basketbal, waar ik de hele les op de bank heb mogen toekijken. Ik houd helemaal niet van basketbal, dus veel zin om mee te doen had ik eigenlijk ook niet. Na het uurtje basketbal ben ik thuis aan m'n schoolwerk gaan zitten en ben ik nog even met m'n lieve zusje gaan skypen. Ze moest natuurlijk even d'r nieuwe kleren showen.

Donderdag was geen normale dag, want het was natuurlijk Hemelvaart! Dit betekende dat ik in plaats van gymlessen moest geven, ik met de speciale school mee ging naar de concertzaal waar er allemaal kideren gingen optreden. Het leek wel uren te duren voor ze eindelijk begonnen, maar daar begonnen ze toch eindelijk. Na 3 optredens hadden we pauze van anderhalf uur, waarin we besloten om maar even naar huis te gaan. Omdat het maar een kwartiertje lopen was, kon dit makkelijk. Hierna zijn we weer terug gelopen en hebben we nog naar een paar optredens gekeken. Rond 4u was het eindelijk klaar, met een houten kont en een kilo aan snoepjes in ons maag zijn we weer richting huis gelopen. De regen die woensdag begonnen was, stopte pas donderdagnacht, waardoor het trainen die avond niet door ging.

Vrijdag was mijn laatste dagje bij Kranto. Na een uurtje sporten zijn we gaan knutselen, Roxanne en ik hebben op karton van 2 bij 2 een clown getekend. Hierop kunnen we volgendeweek woensdag dan ezeltje-prik spelen, alleen dan in plaats van in de kont van de ezel prik je hier in de neus van de clown. Hij is echt super mooi geworden! Daarna zijn we nog een uurtje wezen sporten met de deelnemers. Savonds zijn we met de meiden bij Cancan wezen eten, want met de bonnen van Joelle kost dat natuurlijk niks. 2 grote pizza's van 50cm, een kleine pizza, 2 borden frietjes en een Kiss (het 'nieuwe' drankje, een cider in verschillende smaken). Na het eten hadden we met Mike afgesproken om nog wat te gaan drinken, we besloten om dit bij Cilipica te gaan doen. Met z'n 7en zaten we aan een tafel gepropt en hebben een kan van 5 liter Kiss besteld, waaruit je uit kraantjes je glas kon vullen. Heel gezellig! Toen we rond 12u naar huis gingen, zijn we nog een film gaan kijken, waardoor ik uiteindelijk om 4u pas mijn ogen dicht deed om te gaan slapen.

De nationale muziekdag in Panevezys, die hebben wij mee mogen maken! Met een heerlijke zon, werden wij wakker van muziek van buiten. Uitnodigend klokt het niet echt, maar we besloten toch om eens een rondje in het park te gaan doen om te kijken wat er te doen is. In het park was een DJ aan het draaien, maar er waren helemaal geen mensen dus zijn we doorgelopen naar het plein. Waar er ook een DJ aan het draaien was, hier zijn we even lekker in de zon gaan zitten en hebben een ijsje gegeten. Heerlijk genieten met een goed muziekje, waarna we naar de Iki zijn gelopen om natuurlijk een wijnje te halen en die daarna te nuttigen in het park. In het park kwamen we Mike, Mikie en de hele groep tegen en zijn lekker bij hun gaan zitten. In de zon op het gras, muziekje, drankje, voetballen en frisbeen, dat was goed te doen! Tegen de avond zijn we naar huis gegaan om een hapje te eten en ons op te maken voor de B'day party van Vivian! Toen de jongens arriveerden, kon het feest losbarsten! Met goed muziek uit de boxen en genoeg drankjes was het erg gezellig en besloten om naar Rezidencija te gaan. Daar hebben we om precies 00.00u een heerlijk shotje gedronken op Vivian haar verjaardag! Een paar waren achter gebleven en toen zij ook in Rezidencija arriveerden kregen we te horen dat Mikie naar het ziekenhuis was. Hij was met z'n dronken kop van het stoepje gevallen en zijn hoofd bloedde heel erg. Later bleek dat hij zijn elleboog gebroken heeft en hij wordt waarschijnlijk maandag of dinsdag geopereerd. Eenmaal weer thuis, na een heel gezellig avondje heb ik alles nog staan dwijlen. Ik was totaal niet moe en mijn hoofd stond op klappen, dus ik had die taak op mij genomen. Eenmaal in bed, viel ik gelukkig toch wel snel in slaap.

Vandaag begon de dag rustig en met hoofdpijn, gelukkig is die ook weer snel weggegaan! Met een volle zon en geen wolkje aan de lucht, hebben we onze korte broek en shirt aangetrokken en we waren klaar voor de dag. Want natuurlijk hadden we wat voor Vivian haar verjaardag geregeld, maar ze wist van niks en dacht dat we naar Babilonas zouden gaan. We hadden geregeld dat we smiddags op paarden konden rijden, maar hier moesten we wel met een taxi naar toe. Dus we hadden verzonnen dat de bussen niet reden vandaag vanwege een staking en zijn zo met de taxi richting de paarden gereden. Vivian had niet veel door gehad, en het was daarom echt een verassing! Na een uurtje op de paarden rond te hebben gereden zijn we op zoek gegaan naar een bushalte. Hier bleek dat de bus over 20 minuten zou komen, maar die bus kwam niet opdagen waardoor we nog een half uur langer moesten wachten. Gelukkig scheen de zon, dus we lagen languit op de bus te wachten. Toen die daar eindelijk aan kwam rijden, werden we door de busschauffeur gewoon de bus uit gezet, omdat hij niet snapte waar we naar toe moesten?! Heb nog nooit zoiets mee gemaakt, sta je bijna een uur te wachten op een bus worden we er uit gezet en rijdt hij gewoon door alsof we er niet stonden. Maar goed, we zijn toch aangekomen bij Babilonas om te genieten van een heerlijke Hesburgermenu! Toen iedereen voldaan was, zijn we opweg gegaan naar huis waar iedereen weer zijn eigen ding ging doen. Toen iedereen klaar was om te gaan eten, zijn we naar Chilipica gelopen om een hapje te gaan eten. Natuurlijk buiten op het terras, achter een tafel met jongens waar we gelijk allemaal bloemen van kregen. Waarschijnlijk onze laatste keer gegeven bij Chilipica, en het heeft heerlijk gesmaakt!

Nu lig ik lekker in bed, met het idee dat ik morgen kan uitslapen! Alleen zal dat niet lukken, want de kinderen lopen hier altijd al om 8u op het plein! Maar goed, het laatste weekje gaat in en ik moet zeggen dat ik toch best wel naar huis wil. Lekker m'n eigen dingetjes weer. Maar ik moet ook zeggen, dat ik het hier zeker ga missen en ik eigenlijk ook nog niet echt naar huis hoef.

Slaap lekker!

  • 20 Mei 2012 - 22:02

    Oma Dijst:

    Je ziet er tegenop voor zoveel weken, maar als je er bent en het gaat goed en het loopt lekker dan vindt je het ook weer jammer om weg tegaan maar eenmaal thuis dan is het ook weer lekker. Kim groetjes van Opa en Oma en we zien elkaar weer in DREISTER

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Litouwen

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

Kaunas en thuiskomst

01 Juni 2012

Palanga

24 Mei 2012

Afscheid nemen valt zwaar

20 Mei 2012

Laatste échte stageweek

13 Mei 2012

Week zeven in Panevezys
Kim

Actief sinds 18 Maart 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 21304

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 April 2014

Malawi

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Litouwen

Landen bezocht: