Week zeven in Panevezys - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu Week zeven in Panevezys - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu

Week zeven in Panevezys

Door: kimdijst

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 Mei 2012 | Litouwen, Panevėžys

Labas lieve lezers,

Afgelopen maandag hadden Joelle en ik een leuke les voorbereid voor de kinderen van Pradine. Toen we eenmaal bezig waren, liep het allemaal niet goed en zagen we dat er een CD in de CDspeler zat. Dat bracht ons op ideeen! We zouden in plaats van stoelendans, de hoepeldans gaan doen en dat was een succes! Die kinderen lekker laten rennen en met een muziekje erbij is dat helemaal goed. In de middag ben ik nog lekker wezen sporten bij Impuls, lekker na een hele dag met drukkek inderen!

Dinsdag hebben we gewoon weer lekker de hoepeldans gedaan met de kinderen, want op dinsdag hebben we weer andere klassen, lekker makkelijk! Toen ik nog maar net een halfuurtje thuis was, kon ik alweer door naar het weeshuis samen met suzanna. Hier zijn we met de kinderen wezen basketballen, lekker in het zonnetje! Precies om half 5 waren we weer thuis en konden we gelijk door naar Litouwse les. Best interessant, maar na zo'n dag val ik er bijna in slaap. Maar we moesten gewoon weer door, hup 5 minuten thuis snel spullen pakken en door naar trainen (wat een drukte en gehaast). Trainen was zoals gewoonlijk niks aan, trainer was een half uur te laat en ik had geen energie meer over om vrolijk in de ronte te rennen. Daarom ben ik na de voetbal maar lekker mijn bedje in gedoken!

Woensdag was mijn vrije dag, helaas was ik gewoon om 9u wakker door al het geluid in en om ons appartementje. Vrachtwagens die langs rijden, kinderen die buiten spelen en gillen, wekkers die af gaan, mensen die door het huis lopen, noem maar op. Maar niet getreurd, ik ging mn energie opzoeken in de sportschool! En die had ik gevonden, met de geur van gemaaid gras en een lekker zonnetje liep ik weer terug naar huis waar ik mijn bikini aan deed en in de zon ging liggen. Toen ik de zon eigenlijk wel een beetje beu was, ben ik aan mijn verslagen gaan zitten want die moeten af! Later kwamen de andere meiden er ook nog bij zitten met hun werk, en hebben we een avondje door gewerkt!

De volgende dag zat ik met Melissa op de speciale school, door het mooie weer heb ik elke les buiten gestaan hier op het plein. Best saai, want de leerkrachten hadden allemaal zelf een lesje verzonnen en betrokken mij daar eigenlijk helemal niet bij. Maar goed, de zon scheen en dat was perfect! Ik besloot om savons niet te gaan trainen, want dan wist ik al wel weer hoe ik op dat veld rond zou lopen.. Donderdag was ook de dag dat de zus van Suzanna zou aan komen, die tot dinsdag zou blijven! Gezellig! Dus we hebben savons mijn z'n alle lekker Harry Potter gekeken.

Op Kranto, vrijdag, was niet veel te beleven. Het was niet zulk goed weer buiten maar wel súper warm. Dus hup, weer naar buiten het plein op! Daarna hadden we ook weer disco, dit keer waren we slim geweest en hadden we een tijdschrift mee genomen om te lezen. Als avond eten hebben we heerlijk broodje hamburger gegeten, waar iedereen de hele avond nog vol van heeft gezeten. Maar dat betekende niet, dat we geen drankje meer zouden gaan doen. Inmiddels was ook Melissa weer thuis vanuit Riga, want die had Bertiel opgehaald die ook een paar dagen hier zou verblijven. Met z'n alle zijn we een drankje wezen doen bij CiliPica. Het was er super druk en er was eigenlijk geen oog voor ons. Totdat we door kregen dat we elke keer werden aangevallen door vliegende torren! Die middag hadden we op Kranto het verhaal gehoord, dat als die torren in je haar komen te zitten ze er niet meer uit gaan. Dus zo bang als we waren, duikten we elke keer bijna onder tafel zodra er een tor verscheen. Maar toen er een tor in Suzanna dr haar lande rende iedereen gillend van tafel. Suzanna bleef rustig, gelukkig, want daardoor vloog de tor weer uit haar haar. Na ons avontuur bij CiliPica, besloten we om lekker naar huis te gaan want er stond weer een druk en vermoeiend weekend op ons te wachten.

Toen zaterdag de wekker ging, om te vertrekken naar Riga, waren we allemaal super brak. Melissa en Bertiel, die niet mee gingen, konden natuurlijk lekker blijven liggen. Aangekomen in Riga, zijn we opzoek gegaan naar ons hostel die we hadden geboekt. Echt wat een SUPER leuk hostel!! Toen we binnen kwamen, kwamen we gelijk in gesprek met twee Nederlandse jongens die er voor de tweede dag waren. Hele aardig jongens. Natuurlijk hadden we de McDonalds al gespot en we gingen opweg om ons buikje weer vol te eten. Daarna zijn we de winkeltjes in gedoken, veel leuke winkels zaten er niet tussen, maar door de wifi die we konden gebruiken was het al een stuk leuker. Na het winkelen zijn we weer terug gegaan naar het hostel, waar we lekker een drankje met de twee Nederlandse jongens hebben gedaan. Toen het uiteindelijk 22.00u was, de jongens al weg waren, besloten we om toch nog even wat te gaan eten, dit hadden we namelijk nog niet gedaan. Bij een restaurant, waar ik een heerlijke pasta heb gegeten, waren we pas half12 klaar waarna we besloten om naar de Skylinebar te lopen. Onderweg, heel toevallig, kwamen we die twee Nederlandse jongens weer tegen en die besloten om met ons mee te gaan. De Skylinebar is een bar op de 26ste verdieping met uitzicht over heel de stad. Met aan alle kanten ramen, een dansvloer, goede muziek, drankjes en leuke zitjes hebben we hier de hele avond doorgebracht. Eindelijk een normale bar, met normale muziek, en 'normale' mensen. Zo normaal waren ze niet, want alles wat er rond liep was boven de 25 jaar en dronken. Maar het was echt heel erg gezellig!

Nadat we snachts om 3u op ons bedje lagen en ik nog een douche had genomen, ging de wekker weer om half 10. We moesten namelijk om half11 al uitchecken in het hostel, helaas, want ik had best nog een paar uur langer kunnen slapen. Wat een heerlijk bed! We hebben uitgecheckt en zijn naar de supermarkt gelopen voor een ontbijtje, waarna we een lekkere ronde in de stad hebben gelopen. Natuurlijk konden we het niet laten om nog even langs de Mac te gaan voordat we weer naar huis gingen. Thuis weer aangekomen hebben we nog even ons huisje schoongemaakt, en nu zijn we allemaal lekker ons eigen dingetje aan het doen. Blij dat we weer 'thuis' in Panevezys zijn!!

Dikke kussen


& over precies 3 weken ben ik weer thuis hoor :)

  • 13 Mei 2012 - 16:59

    Opa En Oma:

    leuk weer wat van je te lezen je hebben weer een leuk weekend gehad als we dat zo lezen jullie hebben wel mooi weer van daag is het bij ons ook zonnig maar nog wel koud nog niet veel weer om buiten te zitten het gaat weer al op schieten dat je weer naar huis komt je zal wel veel tevertellen hebben want je hebben veel gezien nou hier alles goed de groetjes van opa en oma een dikke kus van ons groetjes

  • 15 Mei 2012 - 06:20

    Naud:

    hoi kim, dikke knuffel !

  • 15 Mei 2012 - 06:22

    Diana:

    hoi Kim,

    zit net met Naud je verslag te lezen. Wat gaat de tijd snel zeg zie nog 18 dagen dan kom je alweer terug. Tenminste... je gaat door naar Italie toch?
    Groetjes van ons allemaal !

  • 15 Mei 2012 - 07:53

    Kim Dijst:

    Lieve Noud, dikke knuffel terug natuurlijk! Maar die kom ik over 3 weekjes persoonlijk brengen. Ik ben precies 4 weken thuis en dan ben ik weer voor 6 weken naar Italie inderdaad. Heb er wel heel veel zin in! Ik zie jullie over 3 weekjes, dikke kus

  • 16 Mei 2012 - 10:24

    Dennis:

    hey !

    how'arya ?

    vandaag tijdens een lange wandeling the harbour bridge overgelopen.... aan t einde van de brug zie ik ineens een slotje hangen aan het hek... op de terugweg over de brug zag ik nog meer hangsloten ... moest aan je denken en ben benewd hoe t met je gaat ?
    here waren ze gegraveerd met data van de laatste maanden.. denk dat ze die periodiek weghalen
    had nog een leuke foto willen posten , maar zie er geen mogelijkheid for.

    geniet ervan

    groetjes uit Killara

  • 20 Mei 2012 - 00:50

    Kim Dijst:

    He Dennise,

    nice you post something on my site!

    Hier gaat alles goed, heerlijk weer vandaag! En nationale muziekdag, dus je raad het al, in een korte broek en een shirt het park in met een lekker muziekje op de achtergrond genieten van een drankje!

    Ah, haha de slotjes! Ik had ze inderdaad ook gezien in Vilnius, aan de brug! Maar hier heb ik er ook al een paar gespot, heeft wel een mooie betekenis!

    Je kan foto's ook altijd op m'n facebook plaatsen, en anders gewoon mailen natuurlijk!

    Greatzzzz, Kim

  • 20 Mei 2012 - 06:13

    Diana:

    Goedemorgen Kim, Naud heeft net een tekening voor je gemaakt op de computer. Stuur deze maar via facebook ipv via de post want weet anders niet of tie op tijd is. Norman en Chris zijn op voetbalkamp sinds vrijdagmiddag. (49 kids) Jammer dat je er niet bent want anders had je best willen helpen denk ik. Ik ben gister met Naud wezen helpen was erg leuk en gelukkig prachtig weer. We gaan er zo ook weer naar toe. Ik slaap met Naud thuis ipv in een tentje ! Groetjes Diana


  • 20 Mei 2012 - 06:49

    Oma Dijst:

    Goedemorgen,
    Nog even en we zien elkaar weer het is ontzettend hard gegaan die weken. En ja dan mag je weer voor 6 weken naar Italie.Dan kan je daar weer ervaring opdoen. Groetjes en tot ziens in 'DREISTER'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Litouwen

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

Kaunas en thuiskomst

01 Juni 2012

Palanga

24 Mei 2012

Afscheid nemen valt zwaar

20 Mei 2012

Laatste échte stageweek

13 Mei 2012

Week zeven in Panevezys
Kim

Actief sinds 18 Maart 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 21291

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 April 2014

Malawi

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Litouwen

Landen bezocht: