Lazy, sunny week - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu Lazy, sunny week - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu

Lazy, sunny week

Door: kimdijst

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Mei 2012 | Litouwen, Panevėžys

Labas,

wat je al uit de titel kan opmaken was deze week lui en zonnig. Eigenlijk een heerlijk weekje, met als hoogtepunt het bezoek van de ouders en broertje van Joelle.

Zoals elke maandag, vertrokken Joelle en ik weer naar Pradine. Met de vrije dinsdag in het vooruitzicht, zat het eigenlijk wel goed. Het werd nog beter, toen Lina vertelde dat we maar tot 12u les hoefden te geven. Omdat iedereen vanaf 12u vrij is, heerlijk! Om 12u hebben we nog even met Lina gesproken, zodat we verder kunnen met ons verslag over Litouwen. Savonds hebben Joelle en ik heerlijke fruit salade gemaakt, met stokbrood en een normale salade. En zodra ik nét met mijn ouders aan het skypen was, viel het internet uit en kwam ook niet meer terug. Toch best een tegenvaller! Maar, we mochten de volgende dag uitslapen wat alles weer goed maakt.

Dinsdag was onze vrije dag, iedereen vrij! Terwijl de meiden allemaal in bikini in de zon lagen, was ik goed bezig voor school. Toen Suzanna kwam vertellen dat ik gewoon naar het weeshus moest, had ik het toch even gehad. Gelukkig kwam Joelle met het verhaal, dat ze ons niet zouden verwachten en dat we zelf mochten kijken of we wel of niet zouden komen. Melissa en ik besloten om niet te gaan, en ik ben weer verder gegaan aan school. Toen Joelle naar de bus naar Kaunas moest, zijn Vivian en ik even meegelopen. Joelle ging haar ouders en broertje ophalen van het vliegveld en zou daarna 2 daagjes aan de kust verblijven.

De woensdagochtend was ik ook nog vrij, maar ik had keurig mijn wekker gezet zodat ik bij Impuls kon gaan sporten. Dus in mijn korte broek en shirtje ging ik opweg naar Impuls. Omdat het abbonnement was afgelopen moest ik een nieuw abbonnement hebben en dat is nog niet zo makkelijk als dat je zou denken. Want voordat ze het eindelijk voor elkaar hadden en ze me snapten, was ik een half uur verder. Maar goed, toch lekker wezen sporten en ben daarna de zon in gedoken! Smiddags zijn Suzanna en ik nog op het plein geweest voor de naschoolse opvang, maar veel kinderen waren er niet dus we waren eigenlijk ook weer snel terug. Nu is het ook maar 10 stappen van ons huisje, dus dat kan niet anders. We hadden gehoord van de meiden van de voetbal dat er vanavond een wedstrijd zou zijn van Ekranas, dit keer in het echte stadion. Dus Rozanne, Melissa en ik besloten om te gaan kijken en voor nog geen €2,- stonden we binnen. Met de zonnebril op en ons hand voor de zon, konden we de wedstrijd redelijk volgen. Want de jongens die achter ons zaten, waren redelijk vervelend. Zo gooide ze al allemaal papiertjes toen Roxanne een sigaret op stak, want dit mocht niet van hem omdat hij zelf ook niet rookt. Vervolgens toen Melissa haar trui aan trok, vond ze kauwgom in haar haar. Melissa wilde gelijk aanvallen, maar ze besloot te wachten tot na de wedstrijd om haar kauwgom weer naar hem te spugen. En na de wedstrijd begon het hoor, het spugen naar elkaar en het uitdagen om mee te komen naar buiten. Het ging dus nergens over, en de jongens liepen uiteindeljk gewoon door. Weer een verhaal om te vertellen zodra we thuis zijn.

Donderdag ben ik naar de speciale school gegaan, alleen. Want Melissa was naar Riga om haar visum op te halen. Toen ik netjes om 9u binnen was, waren de kinderen aan het repeteren voor een toneelstuk. Natuurlijk was ik nieuwsgierig dus vroeg waar het voor was, moederdag. Natuurlijk, ook helemaal niet aan gedacht! (sorry mama!) De lessen zouden om 10u weer verder gaan, dus ik terug naar huis (weer die 10 stappen) en ben aan school gaan werken. Ook om 10u stond ik weer optijd binnen maar nog steeds waren ze niet klaar. Opzoek naar iemand die Engels spreekt en gelukkig duurde dat niet lang, zij verteld mij dat de lessen tussen 11u en 12:30u alleen door gingen. Ik vond het helemaal goed. Toen ik nog maar de eerste stap buiten de school zette, waren er twee jongetjes aan het vechten. Terwijl een lerares langs liep zonder er ook maar aandacht aan te besteden besloot ik om ze uit elkaar te halen. Toen mijn lessen voorbij waren, besloot ik lekker weer in de zon te gaan liggen. Samen met de andere meiden die ook vrij waren. En toen hoorde we opeens een bekende stem roepen, het was Joelle die weer terug in Panevezys was mét ouders en broertje! Super gezellig! Later zijn we boodschappen gaan doen voor het eten, en hebben we met z'n alle lekker buiten in het zonnetje gegeten! Melissa zou rond 11u weer thuis zijn, maar om half 1 was ze nog steeds niet thuis. Dus Joelle heeft haar telefoon express aan laten staan. Melissa kwam midden in de nacht thuis, niemand had haar gehoord. En de volgende dag hoorde we dat ze om 11u al thuis was maar daarna gezellig in haar eentje de stad in was gegaan. Maar gelukkig veilig thuis beland.

Vrijdag ochtend was Melissa al weer weg voordat wij het wisten. En Roxanne en ik zijn naar Kranto geweest, waar we het eerste uur lekker buiten zijn geweest. Daarna hebben we gevraagd of we bij de optredens mochten kijken die bij special school bezig waren, voor moederdag. Dus met zijn alle zijn we daar even weze kijken en Roxanne en ik zijn om 12u weer terug gegaan naar Kranto om daar lekker naar de disco te gaan. Want ze hebben daar namelijk elke vrijdag disco! En ik ben weer ten dans gevraagd, haha. Smiddags zijn we, ook met de ouders en broertje van Joelle, bij de kerk wezen kijken hier in Panevezys. Er staan natuurlijk wel meerdere kerken, maar hier wilden we eigenlijk allemaal wel een keer heen. Daarna zijn we nog een lekker wijntje thuis in de zon wezen drinken en zijn toen het terras bij de kroeg/restaurant hier op de hoek op geschoven. Waar we heerlijk en gezellig met zijn alle hebben gegeten! Na het eten zijn we ieder ons eigen kant op gegaan, maar Sasha (broertje van joelle) ging natuurlijk met ons mee. Want hij sliep bij ons in de woonkamer! Savonds zijn we naar het park in gegaan, met lekker chipies, wijn en muziek! Heerlijk iemand die gitaar speeld en lekker zingen, genieten!

Zaterdag zijn we snel snel boodschappen wezen doen, want joelle haar vader wilde rijden! YES, eindelijk een keer niet met dat winkelwagentje heen en weer lopen! Toen we terug waren hebben we de ouders en broertje van joelle uitgezwaaid, want die vlogen diezelfde avond weer terug naar Nederland. Het waren echt twee hele gezellige dagen! Naarna ben ik naar Impuls gegaan, best moeilijke keus. Want buiten was het lekker weer en wilde toch ook wel buiten zijn. Maar toen ik net het zwembad instapte kwamen er donkere wolken aan, dus was blij met mijn beslissing om toch wel even te gaan sporten! Savonds hebben we eigenlijk niks meer gedaan, en ben ik lekker vroeg in bed gaan liggen met rtlgemist.nl

Vandaag ging de wekker weer vroeg, want je weet wat het betekend, de zondag, voetbal!! Net als vorige week weer super warm en volle zon, maar gelukkig kwamen er wat meer wolken midden de middag! We hebben twee wedstrijdjes gespeeld van 40 minuten, één gewonnen en één gelijk gespeeld! Joelle is ook nog wezen kijken, alleen, want Vivian en Suzanna waren in Vilnius! En Melissa was in Vilnius om haar vader op te halen van het vliegveld. Dus hebben we na de voetbal lekker met z'n 3en een film gekeken, totdat Melissa met haar vader thuis kwam en het begon te onweren! Heerlijk, ik hou daar echt van. Lekker bij ons op het balkon naar de onweer luisteren en met elkaar praten. De vader van Melissa kwam ook met allemaal verhalen, heel leuk! Gezellige man! Maar die vertrekt morgen samen met Melissa naar Kalingrad. Na het eten hebben we het hostel geboekt, waar we volgend weekend een nachtje in verblijven in Riga! Dat wordt ook weer een avontuur, ik ben benieuwd!

Maar ik ga zo lekker mijn bed opzoeken, want morgen begint weer een nieuwe week! Nog maar 2 en een halve week stage en dan gaan we lekker een week naar de kust! Dit was een hele leuke, gezellige, zonnige week die we vandaag hebben afgesloten met onweer.

Helaas heb ik koninginnedag en bevrijdingsfestival gemist, maar ben wel even met mijn gedachten bij de dodenherdenking geweest, terwijl we de mooie, indrukwekkende kerk aan het bekijken waren hier in Panevezys.



Liefs, Kim

  • 07 Mei 2012 - 14:25

    Oma Dijst:

    Hallo, Kim wij zijn net thuis zijn naar Almere geweest waar we toen met jullie naar de doden herdenking geweest zijn. Zaterdags was Kelsey jarig dus zijn we naar Kampen geweest. Zondag hebben we nog n beetje visite afgelegd en Maandag weer naar huis. Groetjes uit DREISTER Opa en Oma Dijst

  • 10 Mei 2012 - 13:29

    Stella:

    Hee Kim,

    Leuke verslagen :-)
    leuk dat je daar ook kan voetballen..! Maar ik zie je toch liever in een zwart-wit tenue :-)

    -x-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Litouwen

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

Kaunas en thuiskomst

01 Juni 2012

Palanga

24 Mei 2012

Afscheid nemen valt zwaar

20 Mei 2012

Laatste échte stageweek

13 Mei 2012

Week zeven in Panevezys
Kim

Actief sinds 18 Maart 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 21293

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 April 2014

Malawi

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Litouwen

Landen bezocht: