Litouwen day ten - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu Litouwen day ten - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu

Litouwen day ten

Door: kimdijst

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 April 2012 | Litouwen, Panevėžys

Hallo lieve mensen,

eigenlijk verveel ik me hier dood. Omdat de scholen hier nu een week vakantie hebben, hebben we nog niet zoveel te doen, helaas.

Maar om ons toch maar nuttig te maken, ben ik gister met Suuz mee naar het weeshuis geweest, samen met Joelle. Eerst stonden we bij de verkerde bushalte, waar bus 6 helemaal niet langs kwam, waardoor we best door moesten lopen om de bus te halen. Gelukkig hebben we de bus gehaald, maar dit ging zeker niet zo gemakkelijk als het zou moeten. Aangezien het keihard ging sneeuwen en hagelen onderweg naar de bus, op dat moment wilde ik echt naar huis. Gadverdamme, ik haaaaaat sneeuw en hagel!

Maargoed, eenmaal aangekomen bij het weeshuis wisten we niet waar we naar toe moesten. Dus we hebben zo'n 10 minuten rond gelopen, tot we in een zaal kwamen met mensen HEHE. Hier vroegen we of er ook iemand was die engels spreekt, maar er kwam niet veel reactie tot dat een vrouw opstond die ons wilde helpen. Maar niemand die wist wat we kwamen doen, niemand wist dat we zouden komen en niemand weet verder hoe en wat. De directeur is al 3 dagen ziek thuis, de 2de directeur is de stad in en er spreekt verder niemand engels. We zijn samen met de vrouw naar de fitnessruimte gelopen, omdat we buiten sowieso niet konden sporten door de kou, in de fitnessruimte was (zover wij denken) een 'leraar' , die ons vertelde dat ze op woensdag van 3 tot 5 op school sporten en dat we dan ook mogen komen. Na een klein praatje in gebrekkig engels en alles 10x te hebben herhaald, zijn we weer opweg gegaan. We besloten om langs Dalia (ons contact persoon) te aan om dit probleem voor te leggen.

Bij Dalia mogen we altijd aankloppen, echt super lief! Dus ook dit keer werden we weer hertelijk onthaald en liet ze al haar werk voor ons liggen. Dalia gaat woensdag nog een keer het weeshuis bellen, want dan is er iemand op het weeshuis die engels spreekt en ons dan verder kan helpen. Wel begrepen we al, dat dit ongeregelde zooite, vorig jaar ook al was en dat de studenten er toen heeel weinig zijn geweest. Wat eigenlijk raar is, want het weeshuis wilt heel graag dat er studenten komen, maar ze regelen niks.

Eenmaal thuis besloten de meiden te gaan Zumba'en, leukkk. Alleen ik vind er niks aan, dus ik besloot om thuis te blijven en te koken! Lekker rijst met kip, satesaus en doperwten, jammie! Tijdens het koken kwam Melissa thuis van haar dagje met de politie en haar training, maar dit was allemaal niet helemaal gelopen zoals het zou moeten. Wat een verassing, want alles liep die dag niet helemaal zoalas het hoorde. Melissa vertelde dat ze bij de politie dachten dat ze mee kwam trainen, maar naar haar idee kwam ze juist om de politie training te geven! Dus ook daar was weer een miscommunicatie en ook Melissa is toen die dag nog bij Dalia langs geweest.

Na het eten, is iedereen weer zijn eigen ding gaan doen. Joelle was aan het skypen met 4 vriendinnen tegelijk, wat een chaos! Melissa had zich terug getrokken op haar kamer, ik probeerde gtst terug te kijken maar dat was ook geen succes. Roxanne was haar piano kunsten aan het oefenen en kwam langs om haar liedje te laten horen en Suuz en Viv zaten ook lekker op hun eigen kamertje. Totdat we besloten om met z'n alle nog een filmje te gaan kijken, terwijl we heel stil moesten doen omdat Melissa wilde slapen, hebben we Gooishe Vrouwen gekeken. Langzaam druppelde iedereen af en verdween in bed.

Vandaag heb ik zo lang mogelijk geprobeerd te slapen, maar dat is hier haast onmogelijk. Omdat er zoveel licht te kamer binnen komt en we naast Kranto zitten, ben je zo wakker. Maar dit keer ben ik gewoon blijven liggen, en ben uiteindelijk weer een paar keer in slaap gevallen, lucky me! Wel hebben Joelle en ik besloten dat het raam snachts echt open moet en dat er écht iets voor het raam moeten komen.

Verder plannen hebben we vandaag niet, ik ga zo even lekker douchen en vanavond gaan we weer eens op de voetbal kijken. Ben benieuwd hoeveel er vandaag weer aanwezig zijn.

Iki & dikke kus

• 03 April 2012 - 18:01

Ik:

mis je!

• 03 April 2012 - 19:13

Oma Dijst:

LABAS,
    Hebben de scholen daar dan voor de pasen vakantie. En niet zoals het hier vroeger was na de pasen.??
    IKI

• 03 April 2012 - 20:23

Kim Dijst:

Labas oma, de kinderen hebben hier inderdaad voor pasen vakantie. Dus deze week en de maandag na het weekend ook nog, dinsdag beginnen ze weer gewoon met school!