diena 12 - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu diena 12 - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu

diena 12

Door: kimdijst

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 April 2012 | Litouwen, Panevėžys

Terwijl het einde van de film in zicht is, zonder ik me af in mn kamer om mn reisverslag te maken.

LABAS!

Best opgewekt werd ik vanmorgen wakker, met de zon op het gezicht van Joelle als uitzicht, heeeerlijk! Omdat iedereen deze ochtend vrij was hebben we gezamelijk ontbeten, wat al meer een brunch was.

Na het ontbijt, is iedereen zich gaan klaarmaken want vandaag gaan we naar De Markt! 12.00 uur zouden we weg gaan, maar dat is uiteindelijk 12.30 uur geworden. Jullie kennen het wel, als dat getut enzo smorgens kost veelsteveel tijd.

Met het zonnetje op ons gezicht en een lekkere dikke, warme winterjas gingen we, door het park waar het een drukte van jawelste was, opweg naar de markt. Hier wilden Suuz en ik al 2 dagen naar toe, maar elke keer waren we te laat, maar vandaag zou het er dan toch eindelijk van komen!

Via een klein steegje, waar al veel kraampjes stonden kwamen we terrecht op de markt, waar je je ogen uit keek. Overal zag je kraampjes, spulletjes, eieren (voor de pasen natuurlijk), kleding, schoenen, eten, make-up, bloemen etc. etc. En iedereen had een soort van eigen huisje ervan gemaakt, ze staan er natuurlijk 6 dagen per week. Nadat de meiden verdwenen waren in een schuur met vlees & vis zijn Melissa en ik er toch maar achteraan gegaan, want het duurde toch wat langer naar ons zin. Natuurlijk vonden we ze bij de koekjesafdeling, was die er ook dan? Schijnbaar wel, en die hadden ze gevonden. Voor maar 2 litas, omgerekend ongeveer 0,66 cent is hadden ze een tasje vol koekjes. Helaas was meer dan de helft niet lekker en zijn die thuis weggegooit.

Eindelijk weer buiten, zijn Joelle en ik de anderen kwijt geraakt. Iemand kwijt raken op een markt? Ja dat kan hier, je moet je voorstellen dat het een doolhof aan kleine huisjes is, waar er dan ook nog allemaal spullen buiten hangen, geloof mij de weg vind je wel maar de mensen die je zoekt NIET! Na een halfuur rond dwalen, zagen we ze eindelijk lopen & tegelijk werden we door Rox gebelt.

Toen hebben we afgesproken om ons te splitsen in 2 groepjes van 3, de meiden die geen zin meer hadden gingen voor boodschapjes naar de Maxima, ik suuz en melissa deden nog een rondje over de markt. Daarna zouden we elkaar weer ontmoeten bij de Maxima.

Smiddags besloten we om in de stad nog wat te drinken, dus vanuit de Maxima zijn we door gelopen naar restaurantje waar we al eens eerder hadden gegeten. Hier heb ik een heeeerlijke fruitsmootie genomen samen met Vivian. Toen we afsheid moesten nemen van Joelle en Melissa omdat die naar het weeshuis moesten, zijn wij naar huis gegaan.

Omdat er op de training van dinsdag werd gezegd dat er op woensdag en donderdag wedstrijden gespeeld zouden worden, had ik, zeker met de heerlijke zon van vandaag, wel even zin om te gaan kijken! Rox, Vivivan en Suzanna zijn wezen sporten bij Impuls, terwijl ik in m'n eentje (even lekker rustig) naar de voetbal liep.

De voetbal was niet heel erg bijzonder, heb een wedstrijd gekeken tussen twee C teams. Toen Roxanne belde of ik er nog was, zijn we gebleven en hebben een halve wedstrijd tussen twee B teams gekeken. Het viel ons op dat iedereen zich hier nog zo dik had ingepakt, terwijl als bij ons in Nederland de zon schijnt je al gelijk mensen in korte broeken en t-shirts zien lopen. Ook zie je niemand roken buiten op straat, maar daar heb ik dan weer geen last van!

Eenmaal thuis is Roxanne aan het eten begonnen, spinasie a la creme met gehakt, spekjes en pennen pasta, niet mijn favoriet. Dus ik heb pasta met gehakt en sausje gegeten, ook lekker!

En na het eten zijn we begonnen aan Notebook, die film waarvan ik nu het einde heb gemist. Ik had ook echt geen zin meer om te kijken, en ik had de film al een aantal keer gezien dus zoveel maakt het niet uit!

Nu ga ik maar lekker slapen, want morgen mijn aller eerste stagedagje @ Kranto bij de beperkte mensen. Na alle verhalen gehoord te hebben, heb ik er minder zin in gekregen en had al min of meer een soort beeld gevormt over hoe het gaat enzo. Maar ik ga mijn best doen om morgen met een frisse start te beginnen zonder vooroordelen!

NATUURLIJK morgen de wedstrijd van het seizoen! Ik mag morgen namelijk mee doen met het meiden team uit Litouwen!

X

  • 05 April 2012 - 20:50

    Oma Dijst:

    Om in steil te blijven.
    LABAS,
    Heb je logboek of hoe het ook heet aan Dennis door gegeven en zag dat er al wat op stond uit australie. Dus morgen je eerste stage dag bij beperkte mensen. Misschien valt alles mee gewoon positief er tegen aan gaan sucses. Groetjes Opa en Oma

  • 06 April 2012 - 07:01

    Chris Dijst:

    hooi kim,
    ik ben gister naar een dans voorstelling geweest! was echt SUPER leuk!
    vandaag ben ik Jarig en mijn vriendinnen komen eind van de middag.
    Morgen weer vroeg op want moet voetballen bij de Phillepine. en zondag mijn feest!
    xxx
    chris

  • 06 April 2012 - 08:26

    Kim Dijst:

    GEFELICITEEEEEERD CHRIS!

    Super gezellig dat je vriendinnen vanmiddag lekker langs komen, heerlijk op zo'n vrij dag! Schijnt bij jullie ook de zon vandaag? Dan is het helemaal een mooie verjaardag! Heel veel succes morgen met voetballen, ik moet vanmiddag mijn eerste wedstrijdje spelen met de meiden hier, ik ben benieuwd! De groetjes aan iedereen daar, dikke kus! X

  • 07 April 2012 - 06:10

    Diana Dijst:

    hoi Kim, nou de meiden zijn hier weer wakker hoor. Ze liggen allemaal in de kamer. Wel gezellig hoor zo'n groep pubers ! Naud heeft ze net allemaal gewekt. Maar ze moesten ook allemaal vroeg wakker want chris moet zo in Phillipinne gaan voetballen. Heb jij gister ook nog gevoetbald ? Groetjes
    Norman, Diana, Chris en dikke kus van Naud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Litouwen

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

Kaunas en thuiskomst

01 Juni 2012

Palanga

24 Mei 2012

Afscheid nemen valt zwaar

20 Mei 2012

Laatste échte stageweek

13 Mei 2012

Week zeven in Panevezys
Kim

Actief sinds 18 Maart 2012
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 21301

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 April 2014

Malawi

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Litouwen

Landen bezocht: