Pasen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: kimdijst

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 April 2012 | Litouwen, Panevėžys

labanaktis žmons (goede nacht mensen),

Vanmorgen werd ik, terwijl ik nog heerlijk in m'n bedje lag, geroepen voor het 'ontbijt' wat al meer een brunch voor ons was. Want veel vroeger dan 11.00u was ik niet wakker, wat heb ik heerlijk geslapen. Alleen jammer dat we het raam niet open hadden gezet vannacht, want m'n keel deed toch best wel pijn.

Het ontbijt was niet zomaar een ontbijt, maar het Paasontbijt. Als verassing stonden er heerlijk chocolade haasjes op ons te wachten, jammie! Na een paar happen van het brood, ontdenkten we dat het niet het brood is dat we normaal hadden. Het was ook eigenlijk niet zo lekker, maar als je er een dikke laag pasta of pindakaas overheen smeert proef je het brood toch niet meer.

Na het eten ben ik gaan schoonmaken, even m'n hoofdje leeg maken. Meer een soort van therapie voor me, om mijn hoofd weer wat rustiger te krijgen. Dus ik pakte de emmer, een bezem, de mop, maakte een sopje en ging aan de slag! Heerlijk om gewoon even alleen bezig te zijn.

Toen ik eindelijk klaar was, besloot ik om de film van gister af te kijken. Ik kroop lekker m'n bedje weer in met een warme deken, terwijl buiten de sneeuwvlokjes uit de wolken naar beneden dwarrelde. Suzanna was ondertussen een heerlijke groentesoep aan het maken, die ze thuis ook altijd maakt. En Joelle wilde heel graag naar de kerk, maar niemand wilde met haar mee, 'tiszonde.

Omdat we hadden besloten om vanavond uiteten te gaan, begon iedereen zich rond 6u klaar te maken. Maar, natuurlijk, gingen we pas rond 8u van huis weg. Want iedereen moest er weer tiptop uitzien, want we zouden gelijk door gaan naar een feest! Hier hadden de jongens het vrijdag over en we hadden besloten om daar vanavond maar eens een kijkje te gaan nemen. Gezamelijk hadden we besloten om naar een 'nieuw' , waar we nog niet zijn wezen eten, te gaan eten. Maaaar, het toetje zouden we ergens anders halen. Vooral Melissa had echt zin in die overheerlijke appeltaart met vanilleijs! Het eten was weer lekker, eindelijk een keer goede frietjes. Helaas zijn ze daar hier erg zuinig mee, dus veel frietjes hadden we niet. Toen we betaald hadden en naar het tentje aan de overkant wilde gaan voor het toetje zagen we dat het helemaal niet open was. Dus besloten we om naar ChiliPica te gaan, maar daar was het zo druk dat er niet eens een plekje voor ons over was. Er zat dus niks anders op dan om naar huis te gaan.

Met barstende koppijn en een lichaam dat niet meer mee wilde werken, zat ik met de meiden aan tafel nog wat te drinken voordat we zouden gaan. Melissa had vrijdag al besloten dat ze vanavond niet mee uit zou gaan en daar hielt ze zich ook aan.

De kaart van de stad en de route in mijn hoofd geprint, zijn we opweg gegaan naar 'Rezidencija', de club waar het feest zou zijn. 2 straten verder dan ons appartement, zagen we de lichten al en uitendelijk ook de rij waar we achteraan aan moesten sluiten. Na 20 minuten buiten hebben gewacht, en ondertussen bevroren teentjes te hebben gekregen (ja, het vriest hier nog steeds snachts), konden we eindelijk naar binnen. Zoals het er aan de buitenkant uit zag, zo zag het er binnen ook uit. En nu hebben jullie natuurlijk gelijk zo'n grouw, lelijk, grijs gebouw voor jullie, maar dat is het verkeerde beeld. Dit gebouw was groot, met een ronde kant en zag er mooi uit met posters enzo. Binnen zagen we eindelijk een echte discotheek, hehe dat is eens wat anders dan waar we vrijdag en vorige week zijn geweest. Het had 3 'verdiepingen', waarbij je overal op de zaal keek waar de DJ stond en de dansvloer was.

Natuurlijk wilden we wat drinken, dus Joelle, Roxanne en ik besloten om dit te gaan halen. Haleluja, liever doe ik dat dus NIET meer. Ook hier moesten we achter aan aansluiten, na heeeel veel geduw en getrek stonden we eindelijk vooraan bij de bar. Zo sociaal als wij zijn, netjes op ons beurt wachten. Helaas denken de Litouwers er anders over, die duwen je namelijk opzij en gaan net zo lang naar de barman/vrouw zwaaien en roepen tot ze geholpen worden. Je zou denken dat ze die juist overslaan, en dat die gewoon op hun beurt moeten wachten, maar ook dit is niet zo, natuurlijk werd hij nog eerder dan ons geholpen en konden wij dus nog langer gaan wachten. Toen we eindelijk aan de beurt waren en Joelle 2redbull, 2 malibu-cola en een fanta wilde bestellen, begreep het meisje achter de bar er niks van en begon zonder iets te zeggen gewoon iemand anders weer te helpen. Dit kan niet waar zijn dachten we nog, wat is dit nou weer. Uiteindelijk kwam ze toch weer naar ons toe en hebben wij haar duidelijk kunnen maken wat we nou eindelijk wilden.

Na veeeeel dansjes en een drankje, onze ogen uit te hebben gekeken, mensen terug hebben geduwd en mensen uit te hebben gelachten, besloten we om weer richting huis te gaan. 02.30u vonden we allemaal een mooie tijd, en het was zeker geen goed plan om tot het eind te blijven.

Ik wens iedereen een fijne 2de paasdag toe en slaap lekker!

Sweet dreams, X

En ik wil mijn teampje feliciteren met het bereiken van de halve finale in de beker! Hieronder een verslagje van de wedstrijd tegen TerneuzenDA1.

MZC’11 DA1 bereikt halve finale bekertoernooi

Zaterdagavond, 18.30 uur, was de aftrap van de wedstrijd tegen zondag-derdeklasser TerneuzenDA1. Het ging om een duel in de kwartfinale van het bekertoernooi. Vanwege het bijzonder tijdstip van de wedstrijd kon MZC niet in zijn sterkste opstelling aantreden. Voor deze gelegenheid moest Bianca v.d. Helm het doel verdedigen, hetgeen zij met verve deed.
Vanaf het begin van de wedstrijd liet Terneuzen weten voor de winst te gaan. Het creëerde een veldoverwicht en verscheen regelmatig in het strafschopgebied van MZC. Bianca v.d. Helm moest dan ook een aantal keren handelend optreden. Aan de andere kant moest MZC het hebben van snelle uitvallen. In de 15e minuut verzond Marjolein Verhoek aan de rechterkant een prachtige dieptepass, die door Ellen Boot goed werd ingeschat. Zij schudde haar directe tegenstandster af en kon alleen op de keepster afgaan. Eenvoudig passeerde zij de sluitpost en zette de 0-1 op het scorebord. Het wedstrijdbeeld veranderde niet na de treffer. Terneuzen had meer balbezit, MZC zocht vooral de snelheid van de spitsen. Dat leverde nog een tweetal kansen op, maar gescoord werd er niet meer. Ruststand 0-1.
In de tweede helft had MZC aanvankelijk een groter aandeel in de wedstrijd dan voor rust. In de 10e minuut kwam een pass van Stella van Trierum in de voeten van Daniëlle Boogert. Zij speelde de bal door naar Ellen Boot, die op haar beurt Daniëlle Boogert weer vond, die uitstekend positie had gekozen. Zij bekroonde deze prachtige aanval met de 0-2. Terneuzen gaf zich na deze tweede tegentreffer nog niet gewonnen. De MZC-defensie, met in het centrum het sterk spelende duo Judith Bruijnooge en Stella van Trierum, kon de aanvalsters van Terneuzen goed onder controle houden. Een keer brak de spits van Terneuzen door en verscheen alleen voor keepster Bianca v.d. Helm. Alsof zij nooit anders gedaan heeft, wierp zij zich op de bal en voorkwam daarmee de aansluitingstreffer. Ook de diverse corners die Terneuzen mocht nemen leverden geen doelpunten op. In de blessuretijd kende de warrig leidende scheidsrechter ten onrechte een vrije trap toe aan Terneuzen. Deze mocht genomen worden net buiten het strafschopgebied. De bal werd hoog in het 5-meter gebied gebracht. Keepster Bianca v.d. Helm ving de bal, maar werd daarbij door een tegenstandster met bal en al in het doel geduwd. Het doelpunt werd gewoon toegekend: 1-2. Verder kwam Terneuzen niet meer. MZC sloot de partij winnend af en bereikte door dit resultaat de halve finale van het bekertoernooi. De tegenstander is nog niet bekend.

• 09 April 2012 - 14:48

Opa Dijst.:

Dus flink duwen voor een drankje de volgende keer en meer zwaaien en roepen. :-)
    Was toch nog gezellig he.
    De foto's zeggen genoeg!