Basketbal, gebrabbel & zon - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu Basketbal, gebrabbel & zon - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Kim Dijst - WaarBenJij.nu

Basketbal, gebrabbel & zon

Door: kimdijst

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 April 2012 | Litouwen, Panevėžys

Labas lieve mensen,

Na een chagrijnige bui die 2 dagen heeft geduurd, ben ik daar eindelijk door heen. HEHE, ik werd er zelf gewoon gek van!

Maargoed, helaas was het gister nog niet over. En dat kwam mede door het slechte slapen. Ik ben snachts heel vaak wakker geweest & vanaf een uur of 6 heb ik om het half uur wakker gelegen. Heeeeerlijk, als je weet dat je kan uitslapen omdat je pas om 14.00u stage hoeft te lopen. Toen ik eindelijk weer in slaap was gevallen, kwam Melissa m'n kamer binnen stormen om me wakker te maken. Ze dacht namelijk dat ze samen met mij naar Kranto moest vandaag, en bedankt haha! Wat een feest, ik kon namelijk ook gelijk niet meer slapen!

Dus ik m'n bed uit, het hele huis opgeruimd om m'n koppie even leeg te maken. Maar dit mocht ook niet lukken vandaag! Ik heb m'n middag eten gegeten en ben buiten, met een muziekje in de ZON gaan zitten. Tot Suuz me kwam roepen om naar stage te gaan, gelukkig is dit om de hoek!

We waren opzoek naar Rasa, zei is namelijk de enige op de speciale school die engels kan. Die kwam ons tegemoet lopen met een rooster en de tijden van de lessen. Het was vandaag de bedoeling dat we van 2 tot 5 naschoolse activiteiten zouden doen. Maar van 2 tot 3 zaten we gewoon binnen in de 'gymzaal' , RARA wat er voor sport gedaan werd. Basketbal! Een sport waar ik dus helemaal niet van hou!! Eerst vonden Suuz en ik het wel leuk om even mee te doen, maar later zijn we toch maar aan de kant gaan zitten. Ook konden we totaal niet met die leraar communiceren omdat hij geen engels kan, dus voor ons was het meer GEBRABBEL. Van Rasa mochten we kiezen, van 3 tot 5 op het pleintje sporten met de kinderen óf van 5 tot half 7 mee lopen met een leraar op het pleintje. Suuz en ik kozen ervoor om met de leraar mee te lopen, dit omdat we ook allebei geen ervaring hebben met kinderen met een beperking.

Dus in een pauze van 3 tot 5 hebben we lekker een filmpje gekeken, daarna zijn we opzoek gegaan naar het kantoor van Rasa. Die we eerst in het verkeerde gebouw zochten, maar vervolgens wel hebben gevonden! Zei zij dat we naar buiten konden gaan, omdat de zon natuurlijk scheen heerlijk! Hier was een oude man aan 'sporten' met de kinderen, hij had allemaal leuke spelletjes verzonnen. Maar zoals iedereen hier, kon hij geen engels en konden we alleen uit de voeten met gebarentaal en GEBRABBEL. Zals het al eerder ging, BASKETBAL! Jaja, daar kwam hij weer. Kinderen kwamen vragen of ik mee wilde doen met een basketbal spel, en natuurlijk zei ik ja! Ik snapte er alleen helemaal niks van, dus ik probeerde maar een beetje te begrijpen wat ik elke keer moest doen.

Na een heerlijke middag in de ZON te hebben gezeten en met de kinderen te hebben gespeeld zijn Suuz en ik lekker naar huis gegaan. Hier hebben we heerlijke pannenkoeken gegeten, jammie! En zijn daarna nog richting Impuls gegaan om een paar baandjes te trekken, in de sauna te zitten en te genieten van het bubbelbad. Helaas dit allemaal met een chagrijnige Kim, bah!

Toen ik thuis kwam ben ik ook gelijk m'n bed in gedoken, want ik was er helemaal klaar mee! Met iedereen om me heen, maar vooral met mezelf!

Vandaag werd ik eindelijk een keer goed wakker, een minuut voordat m'n wekker ging! Ik haat het om door de wekker wakker te worden, dus dit vond ik helemaal niet erg. Op m'n tenen door het huis, want iedereen (behalve Melissa) had vandaag pas laat stage, ik moest dus stil zijn! Maar dit vond ik niet erg, heerlijk in m'n eentje op, niemand om me heen! Na een goed ontbijt zijn Melissa en ik naar de les gegaan die op het rooster stond dat we gister van Rasa mee hadden gekregen. De eerste les was een les door een soort fysio. We werkten dan ook met mensen met een beperking, allemaal oefeningen op ballen etc. Opzich best wel leuk! Daarna hadden we een les in de 'gymzaal' , met het ZONNETJE dat hier naar binnen scheen, zaten Melissa en ik op de bank. We werden namelijk totaal genegeerd, vreselijk! Maar ook wel logisch, de taal die wij spreken is voor hun GEBRABBEL en dat is ook andersom. Het is alleen zo jammer dat er zo weinig mensen hier engels kunnen, want dat zou alles een stuk makkelijker maken!

Omdat de kleine kinderen nog een week vakantie hebben, hadden we na deze les ook weer zo'n anderhalfuur pauze. Daarna hebben we ons opgesplitst, ik ben naar de gymzaal gegaan, waar ik natuurlijk weer werd genegeerd, joepie! Tijdens de vorige les hadden Melissa en ik het erover, ach nogmaar 7 keer dat we dit hoeven te doen. Dat klopt, want we zitten hier nogmaar 7 weken, dus elke stage dag hebben we nog maar 7 keer haha. Na deze doodsaaie les met alleen maar GEBRABBEL en ik toch écht liever buiten in de ZON wilde zitten, ben ik weer naar de fysio gegaan.

Hier waren er maar 2 deelnemers en wij als 'begeleiders / studenten' waren met z'n 6en, een beetje overdreven zou je zeggen. Maar ik zeg eerlijk, het was best wel leuk!

Toen ik weer thuis was, ben ik me even gaan omkleden en richting de Maxima gelopen. Heerlijk om zonder jas in de ZON te wandelen, want het was echt niet koud! Ik ging eigenlijk voor slippers, maar die heb ik dus niet gevonden helaas. Maar wel heb ik viltstiften, punaises en plak papiertjes in allemaal verschillende kleuren.

Thuis ben ik ook gelijk aan de slag gegaan, alles wat ik nog moet doen of moet onthouden heb ik opgeschreven en naast m'n bed op de muur gehangen. Toen Joelle thuis kwam, is zij hier ook gelijk mee begonnen en uiteindelijk Vivian ook. Bij Joelle is dr muur een soort van kunstwerk geworden met een hartje en een gezicht. Zo word onze kamer toch nog een beetje vrolijk en eigen! Ook ben ik bezig geweest om een doek voor het raam te hangen met punaises, dit omdat bij ons de ZON smorgens al naar binnen schijnt en het dan bloedheet word in de kamer! Dus we zullen het morgenochtend wel merken of het helpt!

Na het eten ben ik met Rox en Melissa (die alleen voor de mannen even mee ging), naar de voetbal gelopen. Omdat we niet wisten dat trainen een halfuurtje later zou beginnen, waren we ruim optijd. Maar uiteindelijk zagen we langzaam toch meiden komen en zijn we maar gaan omkleden. Vanavond was het best een leuke training, het was alleen warm, warm, warm! En na de training, kwam de trainer met het programma voor de competitie die de meiden moeten spelen. Alleen is het voor ons meer een toernooi, want 29 April spelen we onze eerste wedstrijden! Op één dag spelen we namelijk 4 wedstrijden. Ook is de 29ste niet hier in Panevezys, maar in een andere stad! Dus Rox en ik gaan er op uit. Natuurlijk vroeg Joelle ook gelijk of ze dan mee mocht, dus dat gaan we volgendeweek even vragen, zou wel super leuk zijn!

Ik hoop dat jullie genieten van m'n verhaaltjes, en jullie kunnen altijd een kaartje sturen! Dan plak ik hem ook boven mijn bed aan de muur!

Dikke kus!




OHJA, en ik heb het eerste terrasje gezien! YEAH, alleen niet in de zon en met een overkapping. Helaas, maar dit is een goed teken, de lente/zomer komt eraan!

  • 12 April 2012 - 19:55

    Jasper:

    ik heb nog nooit zo veel gelezen joh met al jou reisverslagen! maar doe het met plezier hoor :)

  • 12 April 2012 - 20:31

    Oma Dijst:

    Hoi, Heb vorige week 1 kaart verstuurd is die wel aangekomen. Heb het adres opgeschrevem zoals je die door had gegeven. Ben dus met Oma reus en Oma van de Bos naar de high Tea geweest. En het was de tweede woensdag van de maand en dan doen we altijd eten in het dorpshuis nu ik zat al aardig vol van s'middags. Dus niet veel gegeten. Groetjes en liefs uit "dreister" Van Oma Dijst.

  • 14 April 2012 - 05:00

    Diana:

    hoi Kim,
    zeker leuk om je verslag te lezen! En zo makkelijk zeg alles via de computer. Ik moest van de week wel denken aan de tijd dat ik in Londen woonde. Ik moest wachten op de post en als ik norman wilde bellen moest ik naar de telefooncel. We hebben van de week een kaart en tekening van Naud naar je op de post gedaan dus ik hoop dat het aankomt !
    groetjes Diana, Norman, Chris en Naud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Litouwen

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

Kaunas en thuiskomst

01 Juni 2012

Palanga

24 Mei 2012

Afscheid nemen valt zwaar

20 Mei 2012

Laatste échte stageweek

13 Mei 2012

Week zeven in Panevezys
Kim

Actief sinds 18 Maart 2012
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 21290

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 20 April 2014

Malawi

25 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Litouwen

Landen bezocht: